Targeting zijn reclame-uitingen van adverteerders die gericht zijn op personen waarvoor deze reclame-uitingen interessant is. U zou dit als het ware dus ook doelgroep advertising kunnen noemen. Voordeel hiervan is dat u het advertentiebudget besteed aan een publiek dat bestaat uit potentieel geïnteresseerde klanten waardoor u met de advertentiecampagne een hoger rendement behaald. Dankzij technische toepassingen is het mogelijk om allerlei surf en profiel kenmerken te achterhalen van de consument. Het verzamelen van deze interesses en de andere kenmerken wordt aangeduid met profiling.

Met deze targeting informatie kunt u als ondernemer u voordeel doen. Wat zijn iemands interesses?, heeft de bezoeker al eens eerder een bezoek gebracht aan uw website?, wat heeft de bezoeker toen bekeken op uw website? Targeting kan ook prima worden toegepast om demografische gegevens, zoals geslacht, leeftijd en sociale klasse te achterhalen. Deze gegevens worden voornamelijk verkregen via externe bronnen. Deze vorm van targeting wordt niet toegepast op persoonsniveau, maar hierbij wordt gewerkt met "gemiddelde" profielen en de bijbehorende verdeling per medium. Daarnaast kan op basis van een IP-adres iemands geografische locatie worden bepaald, het tijdstip, de dag of de week, de specifieke onderdelen van een webshop worden achterhaald.

CONTEXTUAL TARGETING
Een reisorganisatie biedt reizen aan naar Australië. Zou het niet geweldig zijn uw banner alleen te tonen naast artikelen op blogs of grote websites waarin reizen naar Australië worden besproken? Of wilt u zich richten op de doelgroep beleggers? Laat uw banner dan alleen zien naast content over beleggen. Admels heeft technologie in zijn platform die deze contextuele targeting mogelijk maakt. Zo komt uw advertentie alleen op die pagina’s te staan die gezien hun geplaatste content wel exact uw doelgroep aantrekt. Dat is pas slim en echt gericht adverteren.

LOCATIE TARGETING
Uw nieuwe vestiging in Groningen of Maastricht promoten, Of één regio heeft meer aandacht nodig. Via Admels kunt u eenvoudig instellen dat banners alleen getoond worden aan bezoekers die uit deze regio komen. Het geografische filter van Admels maakt dit mogelijk.

RETARGETING
Admels heeft toegang tot alle Exchanges vanuit één online omgeving. Dus ook voor de Facebook Exchange (FBX). Hierdoor kunnen we integraal op Facebook u advertentie tonen aan bezoekers die eerder op uw site zijn geweest. Het is mogelijk voor zowel de Facebook News Feed als de Sidebar een campagne te starten.

Inzet van radiocommercials als aanjager van online campagnes is een specialisatie die wij 2001 zijn gestart. Converteert de banner beter dan gemiddeld op het netwerk, dan wordt deze uitgeleverd en kunnen meer kliks gerealiseerd worden of neemt het aantal vertoningen toe.

Nieuwsbrief

Abonneer u op de nieuwsbrief.